Tworząc stronę sklepu internetowego, trzeba robić to tak, aby była ona jak najbardziej czytelna dla kupującego. Oprócz przejrzystego wyglądu warto zadbać o dobre drzewo kategorii zakupowych, które ułatwi poruszanie się po witrynie sklepu.
Coś, o co warto zadbać, to opisy kategorii w sklepie internetowym. Jeśli będą napisane w dobry sposób, przyniosą korzyści nie tylko klientowi, ale też Tobie jako właścicielowi. Kupujący zyska przede wszystkim informacje na temat tego, co może u Ciebie dostać. Ty, jako sprzedawca, dzięki tekstom napisanym zgodnie z zasadami SEO zauważysz większy ruch na stronie. Dlaczego? Twój sklep będzie pojawiał się w wyszukiwarce wyżej, co wpłynie na jego większą klikalność. Przyniesie Ci to większy zysk i będzie zarazem darmową reklamą.
Jeśli decydujesz się na umieszczenie opisów kategorii w witrynie swojego sklepu, to warto umieszczać je na górze strony. Najlepiej postawić na krótki tekst, który zachęci do zakupów. Decydując się na dłuższy, warto zastosować funkcję rozwijania treści.
Kiedy wybierzesz już asortyment, który będziesz sprzedawać w swoim sklepie, warto zacząć od podzielenia go na odpowiednie kategorie produktów. Jest to pierwszy krok, który pozwoli Ci na sprawne stworzenie dobrego drzewa kategorii. Warto rozplanować je tak, aby w każdej kategorii znajdowała się odpowiednia liczba towarów. Da to klientowi możliwość szerokiego wyboru oferowanych przez Ciebie produktów. Pamiętaj też o aktualizowaniu kategorii na bieżąco, z czym wiąże się na przykład usuwanie tych, w których produkty się wyprzedały.
Jednym z głównych powodów, dla których warto zadbać o stworzenie dobrego drzewa kategorii zakupowych, jest usprawnienie poruszania się po stronie. Jeśli będą one ułożone w przemyślany sposób, nawigacja po sklepie będzie intuicyjna. Klient szybko będzie mógł znaleźć potrzebny produkt.
Warto umieszczać podobne produkty w zbliżonych sekcjach, co może zachęcić kupującego do większych zakupów. Umieszczanie odpowiednich podkategorii pod kategoriami głównymi będzie dla niego pomocne i nakieruje go na dodatkowe produkty, które mogą okazać się przydatne. Przykładowo w sklepie z elektroniką obok kategorii telefonów komórkowych umieść podkategorię z akcesoriami do nich. Może się okazać, że oprócz nowego smartfonu klient będzie potrzebował też do niego etui czy szkła ochronnego.
W głównych kategoriach staraj się nazywać produkty jak najbardziej ogólnie, a dopiero w podkategoriach skonkretyzuj ich typ. Przykładowo w sklepie z butami niech główną kategorią będą buty damskie, a dopiero w podkategoriach umieść ich rodzaj jak na przykład botki czy sandały. Dlaczego? Pomoże to uniknąć Ci zbyt dużego chaosu na stronie, a klientowi pozwoli znaleźć konkretny typ produktu, którego potrzebuje.