Finansowia.pl

Zwrot towaru w sklepie internetowym – kto pokrywa koszty?

Nie wszystkie decyzje zakupowe są trafione i jeśli tylko się da, warto korzystać z opcji zwrotu towaru – jest ona jednym z praw przysługującym konsumentom na mocy praw krajowych i europejskich. Wcielone w życie dyrektywy jasno informują o warunkach zwrotu, np. o tym, że sprzedawca ma obowiązek zwrócić poniesione przez swojego klienta koszty przesyłki. O innych przysługujących Ci prawach i obejmujących Cię obowiązkach znajdziesz informacje poniżej.

Zwrot towaru kupionego przez internet

Zwrot towaru kupionego przez internet to prosty proces, który jest zazwyczaj opisany na stronie internetowej sklepu. Krok po kroku dowiesz się, co musisz zrobić, aby pieniądze wydane na produkt, przesyłkę i transport wróciły do Ciebie.

Aby zwrot został zaakceptowany, jesteś zobowiązany do odesłania rzeczy w przeciągu 14 dni od ich dostarczenia. Producent ma kolejne 14 dni na wysłanie Ci pieniędzy za zwracany towar oraz koszty przesyłki.

Zasady zwrotu towaru zakupionego przez internet

Aby zwrot został zaakceptowany i zrealizowany, musi zostać spełnione kilka warunków:

Warto pamiętać, że zwrotom nie podlegają towary, które:

Zwrot pieniędzy za towar zakupiony przez internet

Otrzymanie zwrotu pieniędzy powinno odbyć się w przeciągu 14 dni. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem do momentu, w którym zwracany towar zostanie do niego dostarczony lub otrzyma dowód nadania przesyłki.

Sprzedawca ma obowiązek zwrócić całą kwotę za przedmiot, chyba że doszło do zmniejszenia wartości towaru. Może ono wynikać np. z obchodzenia się z produktem w sposób inny niż wskazany, z jego cech, przeznaczenia i funkcjonowania.

Zostaw komentarz